Varsinais-Suomen Yrittäjälehdessä uusin kolumnini sosiaalisen median käytön peloista julkaistiin paperilehdessä eilen torstaina 18.4. Sama artikkeli löytyy myös lehden nettisivuilta.
Mikä sosiaalisessa mediassa pelottaa?
Somefoobikot viittaavat yhä kintaalla satojen miljoonien ihmisten päivittäin käyttämille välineille, jotka ovat mullistaneet markkinointiviestintää. Digitalisoituvassa maailmassa uusien välineiden käyttö nähdään itsestäänselvyytenä, mutta yhä on monia, jotka eivät missään nimessä halua itse lähteä sosiaaliseen mediaan, saati päästä yritystään sinne.
Sosiaalisessa mediassa läsnä oleminen on aivan uudenlainen tapa toimia, elää ja yrittää. Se on varmasti monelle rasite, koska kaiken uuden opetteluun täytyy aina panostaa ja koska se osaltaan nappaa hieman aikaa pois kaikelta muulta tekemiseltä. Toisaalta sosiaalisen median hyödyntäminen voi helpottaa myyntityötä, yhteydenpitoa asiakkaisiin, tuotekehitystä, yhdessä työskentelyä, uuden oppimista ja innovoimista. Näin ollen se voi myös säästää niin aikaa kuin rahaa pidemmällä tähtäimellä.