Kävin perjantaina Herkkujen Suomi- tapahtumassa kyselemässä kävijöiden ja yrittäjien tunnelmia tapahtumassa. Oikein positiivisesti ihmiset suhtautuivat suomalaiseen ruokaan ja erikoisuuksiin!
Helsingin Rautatientorilla järjestetty Herkkujen Suomi -tapahtuma onnistui hienosti. Sää suosi ja kävijöitä oli paljon. Tässä päälimmäisiä tunnelmia muutaman kävijän ja tapahtumaan osallistuneen yrittäjän näkökulmasta.
Blogimaailmassa on puhuttu paljon tuotteiden esillepanosta ja oikeastaan sen puuttumisesta. Monet pientuottajat vaikuttavat luottavansa niin paljon tuotteeseensa, että pienet markkinointikikat unohtuvat. Kuten yksi bloggaava tuttuni aika sukkelasti mainitsi: ei ole kovin viehättävää, että ihanat käsintehdyt juustot lätkäistään vain muovilautaselle ”ota tosta”-tyyliin.
Huomasitko itse tällaista markkinoilla kierrellessäsi? Olivatko myyjät ja näytteilleasettajat panostaneet markkinointipuoleen ollenkaan?
Kieltämättä tuo tuotteiden esillepano on todella tärkeää. Ihan yleisesti ottaen monet pientuottajat eivät edes ymmärrä, mitä on tuotteiden myynti ja markkinointi, eli he odottelevat kotosalla, että kaupoista otettaisiin yhteyttä ja pyydettäisiin tuomaan tuotteita myyntiin, vaikka pitäisi itse tyrkyttää sinne kauppoihin tuotteita.
Messuilla kyllä tuottajat olivat pääasiassa mielestäni osanneet panostaa siihen, miten ruoka on esillä – esimerkiksi tässä kuvassa näkyvässä leipäkojussa leivät olivat kivoissa koreissa, joissa oli liinatkin. Heillä taisi olla kauniit pöytäliinatkin. Monilla esillepanossa on kuitenkin varmasti myös parantamisen varaa.
Ja voi kun yrittäjät myös ymmärtäisivät, millaisia mahdollisuuksia esim. some ja blogit ovat tuoneet… Toki osa ymmärtää, mutta kaikki eivät osaa hyötykäyttää verkkoa ollenkaan.
Moi Minna, hienot sivut!
Blogimaailmassa on puhuttu paljon tuotteiden esillepanosta ja oikeastaan sen puuttumisesta. Monet pientuottajat vaikuttavat luottavansa niin paljon tuotteeseensa, että pienet markkinointikikat unohtuvat. Kuten yksi bloggaava tuttuni aika sukkelasti mainitsi: ei ole kovin viehättävää, että ihanat käsintehdyt juustot lätkäistään vain muovilautaselle ”ota tosta”-tyyliin.
Huomasitko itse tällaista markkinoilla kierrellessäsi? Olivatko myyjät ja näytteilleasettajat panostaneet markkinointipuoleen ollenkaan?
Kiitos!
Kieltämättä tuo tuotteiden esillepano on todella tärkeää. Ihan yleisesti ottaen monet pientuottajat eivät edes ymmärrä, mitä on tuotteiden myynti ja markkinointi, eli he odottelevat kotosalla, että kaupoista otettaisiin yhteyttä ja pyydettäisiin tuomaan tuotteita myyntiin, vaikka pitäisi itse tyrkyttää sinne kauppoihin tuotteita.
Messuilla kyllä tuottajat olivat pääasiassa mielestäni osanneet panostaa siihen, miten ruoka on esillä – esimerkiksi tässä kuvassa näkyvässä leipäkojussa leivät olivat kivoissa koreissa, joissa oli liinatkin. Heillä taisi olla kauniit pöytäliinatkin. Monilla esillepanossa on kuitenkin varmasti myös parantamisen varaa.
Ja voi kun yrittäjät myös ymmärtäisivät, millaisia mahdollisuuksia esim. some ja blogit ovat tuoneet… Toki osa ymmärtää, mutta kaikki eivät osaa hyötykäyttää verkkoa ollenkaan.