Kun kuvaa, videota tai äänitallennetta julkaistaessa huomioidaan saavutettavuus sosiaalisessa mediassa, viestin vastaanottaja ei joudu miettimään, mitä tietoa sisällöstä jää saamatta mikäli hän ei itse näe tai kuule sitä kokonaisuudessaan.
Saavutettavuus puhuttaa etenkin julkishallinnossa saavutettavuusdirektiivin takia. Myös yritysten kannattaa markkinointiviestinnässään kiinnittää huomiota siihen, että niiden tarjoamat sisällöt on suunniteltu ja julkaistu saavutettavassa muodossa. Tämä koskee myös sisältöjä, jotka julkaistaan sosiaalisen median kanavissa. Eri palvelut ovat tuoneet avuksemme toimintoja, kuten kuvien vaihtoehtoisen tekstin lisäämisen mahdollisuuden. Esimerkiksi sokeiden ja näkövammaisten apuvälineet lukevat näitä lisäkenttiä, ja näin voidaan käytännössä parantaa sisältöjen saavutettavuutta.
Järjestämme keskiviikkona 11.3.2020 webinaarin, jossa avaan saavutettavuuden toteuttamista sosiaalisen median kanavissa käytännössä. Tutustu webinaariin ja varaa paikkasi!