Sosiaalisesta mediasta Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehdessä

Kirjoitin Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehden sosiaalisen median juttusarjan toisen osan Sosiaalisessa mediassa seuraat alan uusinta uutta, opit, verkostoidut ja profiloidut. Juttu löytyy tänään keskiviikkona 2. marraskuuta julkaistusta lehdestä sivuilta 40-41.

Sosiaalisessa mediassa seuraat alan uusinta uutta, opit, verkostoidut ja profiloidut

Sosiaalisen median välineistä tunnetuin, Facebook, on hyvä kanava jakaa ystäville ja puolitutuille tietoa yritystoiminnasta – ja voivat muutkin päätyä Facebook-sivuilla vierailemaan. Muita sosiaalisen median välineitä yrittäjä voi kuitenkin hyödyntää monipuolisemmin. Niiden avulla yrittäjä voi ensinnäkin profiloitua alansa asiantuntijaksi. Säännöllinen keskustelija pysyy mukana muutoksessa ja seuraa alan kehitystä. Hän jakaa omaa osaamistaan ja kommentoi muiden tuottamaa sisältöä eli oppii sosiaalisessa mediassa toimiessaan.

Esimerkiksi blogin kirjoittaminen on erittäin tehokas oppimisväline. Kirjoittaessa asioita joutuu jäsentelemään paremmin ja selkeämmin. Toisaalta teksteilleen voi saada kommentteja muilta asiaan perehtyneiltä. On myös huikeaa, että kuka tahansa voi blogia pitämällä todistaa olevansa alan asiantuntija ja jopa kehittää alaa. Samalla bloggaaja parantaa omaa verkkonäkyvyyttään, koska hakukoneet tunnetusti löytävät blogitekstejä hyvin, kun tietoa haetaan asiasanoilla.

Lue koko artikkeli Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehden nettisivuilla.