Voiko sosiaalista mediaa ulkoistaa?

Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehdessä 6.9.2012

Voiko sosiaalista mediaa ulkoistaa?

Läsnäolo sosiaalisessa mediassa on tärkeää: jos et ole läsnä, et kuule, mitä muut keskustelevat. Jos yritys ei ole läsnä, se ei kuule, mitä sen tuotteesta ja palvelusta keskustellaan. Jos yritys ei osallistu, se ei voi myöskään vaikuttaa toisten mielipiteisiin tai ostopäätöksiin tuomalla positiivisia kokemuksia esille.

Sosiaalisessa mediassa toimiessa täytyy muistaa, että todennäköisesti saa yhtä paljon kuin antaa. Jos laadukkaaseen sisältöön ei panosta, ei voi myöskään odottaa isoja tuloksia. Pitkäaikaisia tuloksia saadaan, kun osallistutaan ajankohtaisia teemoja käsitteleviin keskusteluihin tai nostetaan muuta mielenkiintoista sisältöä esille. Tämä työ vaatii aikaa ja vaivaa.

Nopeasti pystyyn kyhätyllä tykkäyskilpailulla ehkä saadaan sivuille joukko tykkääjiä, mutta osallistuvatko he sivun tapahtumiin vai hiljenevätkö he saman tien? Toisin sanoen, ovatko he todella potentiaalisia asiakkaita vai juoksevatko vain ilmaisen voiton perässä? Varmaa ainakin on, että jos ei sisältöä ole, ei yksittäisellä käyttäjällä ole aihetta kertoa yrityksestä kavereilleen. Silloin iso mahdollisuus brändin kehittämiseen jää hyödyntämättä: Facebook-kaverien kautta tuleva suosittelu.

Lue lisää!