Kolumni: Sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook

Sosiaalisen median pelikenttä kasvaa ja kehittyy. Facebookin, Twitterin ja LinkedInin rinnalle on luotu paljon erilaisiin tarkoituksiin sopivia, sosiaalisuutta ja verkostoja hyödyntäviä yhteisöllisiä palveluita. Myös käyttäjien määrä kasvaa: Tilastokeskuksen vuoden 2012 tilastojen mukaan jo 49 prosenttia suomalaisista käytti jotain sosiaalisen median palvelua.

Sosiaalinen media ei ole ainoastaan nuorten harrastus, vaan sen käyttö kasvaa kaikissa ikäryhmissä; viisikymppisistä 29 prosenttia käytti sosiaalista mediaa vuonna 2011, kun vuonna 2012 käyttäjien määrä oli kasvanut jo 39 prosenttiin.

Lue lisää Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehden nettisivuilta tai tällä viikolla julkaistavasta lehdestä.