Facebook-mainonnan kuvien tekstirajoitus poistuu – vaan ei kokonaan

Facebookissa on jo pitkään ollut käytössä rajoitus mainostettavien kuvien sisältämään tekstin määrään. Facebook päätyi aikanaan tähän ratkaisuun, koska se ei ole halunnut palvelustaan muodostuvan kanavaa, joka on täynnä perinteisiä mainoksia eli bannereita, jotka ovat täynnä tekstiä. Nyt Facebook on päättänyt siirtyä uuteen toimintatapaan: tekstin määrää rajoittava sääntö poistuu ja samalla siirrytään mainonnan toimituspohjaiseen ratkaisuun. Jatkossa mainoksesi saa hyvät osuvuuspisteet, jos se sisältää enintään vanhan tekstisäännön mukaisen määrän tekstiä, ja taas huonommat osuvuuspisteet, jos se sisältää enemmän tekstiä. Samalla myös tekstitarkistus (entinen ruudukkotyökalu, text overlay tool) uudistuu.

Lue lisää Somecon blogista